۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

فرمان و دم های گرم

1. همین که بابا دارد از خاطرات اولین رانندگی اش می گوید...همین که داری برنامه ات، خاطراتت و همه چیزت را مرور میکنی...همین که توی یک خیابان شلوغ...همین که سربالایی می شود...همین که مربی ات سفارش میکند حواست جمع باشد...همین که فرمان را دودستی چسبیده ای...همین...همین موقع هاست که دست هایت شل می شود...مغزت شل می شود...زندگی شل می شود...همه چیز سست می شود...سرازیری می شود...و دلت می خواهد که خاموش کنی...و خلاص!
.
2. گفتند که هوافضا کارش دولتی ست، گفتند که برق ریاضی اش بیش تر است، که مکانیک بازار کارش بهتر است، فیزیک زحمتش زیاد است، صنایع مهندسی ضایع است، مواد شبیه مکانیک است و مکانیک جالب تر است...و مرزنشین گفت که هر چه هست فرمان زندگی دستت است...از آن چیزها که میدانی و خیلی زود یادت می رود!
.
3. همین جوری هم سرپا ماندن سخت است، همین جوری که راه باز است و نسبتا صاف هم هست و حتی می شود گاهی ایستاد و نرفت. همین جوری هم خیلی وقت ها نمی شود. حالا حسابش را بکنید که باید خلاف جریان هم بروی، باید تنها هم بروی، باید بار دیگران را هم به دوش بکشی...حسابش را بکنید حقایق تلخی را هم میدانی که دیگران نمیدانند، که نمی شود حتی آنها را به کسی گفت.حسابش را بکنید...سخت است فرمان زندگی را دو دوستی چسبیدن! ...دم آنها که چسبیده اند گرم!
.
*ارتباط این سه بخش فقط در مفهوم کلمه ی فرمان بود، دنبال ربط آنچنانی نباشید!:دی
.
پ.ن های بی ربط:
1. سازمان سنجش امسال بار دیگر با ادله ی محکم و متقن و محرز ثابت کرد که اگر دین ندارد لااقل به روح معتقد است. سنجش جان ما هم قول میدهیم آنچه در توانمان است از روحت دریغ نکنیم!
2. همچنین سنجش عزیزم از تو ممنونم که پوریا و مسعود و مهرداد را به زور هم که شده به شهرستان فرستادی تا مرد بار بیایند!
3. سنجش جان تو رسم عاشق کشی و شیوه ی شهرآشوبی را ز که آموختی؟ این جوانان امروزی حالیشان نیست...دمت گرم که یادمان میدهی عاشقی شیوه ی رندان بلاکش باشد. رندا که ما داوطلبانیم! (این یکی نه تنها بی ربط که شخصی هم بود! چون تازه به عمقش پی بردم، نمیشد از نوشتنش گذشت!)
4. یک ترانه ای هم اکنون مناسب حال خیلی ها سرودم که تقدیم می شود (هر گونه شباهت هر چیزی با هر کسی در آن اتفاقی ست!):
رتبه خوبی داشتم
خوب نگهش نداشتم
شغال اومد و بردش
رو پا نشست و خوردش
شغال وصل به بالا کوفتت بشه ایشالا
بگید ایشالا ایشالا
جای منو گرفتی ای کاش یه روز به چنگم بیفتی
بگید ایشالا ایشالا
نه بوم نه در نه ایوون، نه لانه و شبستون نه آتیش نه خاکستر
اگه گفتین چی چی پر؟
شریف پر!
.
5. ممنون از بچه های ولایتمدار شریف به ویژه محمد.ل و محمد ساعدی! (ما که قصد داریم تهرانو ال ای کنیم...)
6. از رنکینگ بین المللی دانشگاه ها هم ممنون که بار دیگر شریفی ها را حسابی ضایع نمود! و ممنون از تمام کسانی که دانشگاه تهران را بهترین دانشگاه کشور میدانند! البته مطمئنا به جز چارتا خس وخاشاک همه همین طور فکر می کنند!
7. ازین پس نگران یاتاقان زدگی، ریپ زدگی، روغن سوزی، لاستیک سابی، یا هر نوع زدگی و خوردگی و سابیدگی و سوختگی نباشید! فقط کافیست که 4-5سال صبر کنید. آن وقت حتی اگر هواپیمایتان هم خراب شد نگران نشوید، فقط یک عدد میسد برای ممد بیندازید. البته اگر هواپیمایتان داشت سقوط میکرد بهتر است کمی نگران شوید چون احتمالا موبایلتان آنتن نمیدهد و نمی توانید ممد را باخبر کنید! ها ها!
8. دم شما گرم که برای ما خوشحال شدید!
9. دم بچه های دانشکده مکانیک گرم! ( پانتومیمش بر عهده ی خودتان)